2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Okul Gelişim Planı Değerlendirme Raporu

10.02.2023 527

RAPOR DOSYASI İÇİN TIKLAYINIZ

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı 1. Döneminde okulumuzda uygulanan gelişim planına bağlı kalınmış ve hedeflenen amaçlar gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen kazanımlar aşağıda belirtilmiştir.

Dönem başında ve her ay öğrencilerin seviyesini tespit etmek için tüm derslerden seviye tespit sınavı yapıldı. Her sınıf düzeyinde 1. olan öğrencilere kitap ve kalem hediye edildi.

Zümre öğretmenlerinin işbirliği içinde çalışabilmesi için zümre saatleri oluşturuldu.

Uluslararası olmamız nedeni ile 9. sınıflar uluslararası sınıfa uyum haftası etkinliğinde okul, öğretmenler, okul kuralları kavratılması için etkinlikler düzenlendi. TÜBİTAK 4006'ya başvuruldu. 

Kitap okuma saatleri belirlendi, ders öğretmenleri tarafından takibi gerçekleştirildi.

Öğrenci velileri ile tek tek okula çağırılarak öğrencilerimiz hakkında görüşüldü. Özellikle 11. sınıf veli ve öğrencilerine YKS sınavı sistemi hakkında bilgilendirmeler yapıldı.

 

 Okulun var olan çalışma alanlarının temiz ve düzenli tutulması konusunda her derste üzerinde duruldu.

 

 Ulusal ve uluslararası sınavlar takip edilerek katılmaları sağlandı.

 

 İl genelinde yapılan sınav sonuçları değerlendirilerek eksik kazanımlar tespit edilip konuların tekrarı yapıldı.

 

 İl genelinde oluşturulan standart izleme formunun incelenip uygulandı.

 

 Devamsızlık bilgileri düzenli olarak müdür yardımcısı tarafından e-okul sistemine işlendi. Günlük olarak sabah ve öğleden sonra okula gelmeyen öğrenciler velilere mesajla bildirildi. Devamsızlık durumunda 1. uyarı 5 gün, 2. uyarı 15 gün ve 3. uyarı 25 gün sonunda velilere "Devamsızlık Bildirim Mektubu" ile bildirildi. Böylece veli süreçten haberdar edildi.

 

 Devamsızlık konusunda riskli konumda olan öğrenciler ile önce bireysel görüşme sınıf rehber öğretmeni tarafından sağlandı sonra veliler okula devam edilerek devamsızlık nedeni tespit edildi, öğrenci işlerinden sorumlu müdür yardımcısı ve rehber öğretmenle görüşüldü.

 

 Okula ilginin arttırılması için Beden Eğitimi Öğretmeni tarafından daha çok sportif faaliyet düzenlendi, rehberlik servisi ve alanında uzman kişiler tarafından bağımlılıkla mücadele eğitimleri düzenlendi, veliler belirli periyotlarla okula davet edilip sınıf rehber öğretmeni tarafından bilinçlendirildi.

 

 Devamsızlığın önlenmesi konusunda yürütülen çalışmalar periyodik olarak değerlendirildi. Devamsızlığı fazla olan öğrencilerde yapılan çalışmalar ve görüşmeler sonunda devamsızlığın devam edip etmediği öğrenci işlerinden sorumlu müdür yardımcısı tarafından kontrol edildi. Eğer durumda değişiklik yoksa aile ile tekrar işbirliği yapıldı, rehber öğretmen ile görüştürülüp aksaklıklar giderildi.

 

 Devamsızlığın önlenmesine yönelik çalışmaların izlenmesi adına il düzeyinde oluşturulan standart izleme formunda yer alan yönerge kapsamında tüm okul personeli tarafından iş ve işlemler yürütüldü.

 

 Sene başında öğrencilerin ailevi sorunlarını, maddi durumlarını, kişisel sorunlarını öğrenmek amacıyla detaylı bir anket yapılıp sorunlar sınıf rehber öğretmeni tarafından belirlendi. Veli görüşmeleri yapılması, öğrencilerin okul rehber öğretmenine yönlendirilmesi ve burs olanaklarının araştırılması gibi gerekli önlemler alındı. Gerektiği durumda uzman kişiler, vakıflar ve diğer ikili şahıs ya da kuruluşlarla işbirliği yapıldı ve süreç gözlenmesi gibi gerekli önlemler alındıı ve süreç gözlendidir.

 

 

 

 

 Ödül ve disiplin yönettiği ile ilgili öğrenci ve öğretmenler okul idaresi tarafından bilgilendirildi. Hangi davranışa hangi cezanın ya da ödülün verileceği anlatıldı.

 

 Her dönem sonunda o dönemde ve önceki dönemde disiplin cezası almış öğrenciler hakkındaki gerekli bilgiler öğretmenler ve aile ile paylaşılıp yapılacaklar değerildi.

 

Okul risk haritası doğrultusunda öğretmenler ve okul yönetimi olarak yapılabilecek çalışmalar değerlendirildi. Kurullarla işbirliği yapılarak ceza durumunu oluşturacak davranışların önlenmesi için gerekli çalışmalar yapıldı.

 

 Disiplin vakalarının en aza indirilmesi için özellikle ailelerle işbirliği yapıldı. Olumlu ve örnek davranışlar ödüllendirildi.

 

 Dönem sonunda öğrencilere onur belgesi verilerek öğrenciler olumlu davranışlara teşvik edildi.

 

 Öğrencilere ilgi, istek yetenek testleri uygulanıp rehberlik servisiyle birlikte gerekli çalışmalar yapıldı, öğrencilere yönlendirme hizmeti sunuldu, eğitsel, mesleki rehberlik çalışmaları okula çeşitli meslek gruplarından insanlar davet edilerek yapıldı.

 

 Her ay olumlu ve örnek davranış sergileyen öğrencilere onları motive edecek kitap, akıl oyunu gibi ödüller veriledi. Bilgi yarışmaları düzenlenip öğrencilere ödüller verildi.

 

 Ödül ve disiplin işlemlerine yönelik gerekli işlemler yapıldı ve okulda görev yapan öğretmenler ve öğrencilerin velisiyle paylaşıldı.

 

 Milli ve manevi değerlerimizin okulumuzdaki öğrencilere aktarılması adına, belirli gün ve haftalarda, öğrencileri manevi doyuma ulaştıracak;Kur'an, hutbe,ezan yarışması,ilmi konularda uzman kişilerle sohbet veya konferans gibi etkinlikler yapıldı.Belirli gün ve haftalarda, okul programı, tiyatro etkinliği, şiir dinletisi yapmak ve turnuvalar düzenlendi.

 

 Milli ve manevi değerlerimizi bize hayatından örneklerle sunacak tecrübeli uzman, ilim erbabı zatları okulumuza davet ederek söyleşiler düzenlendi ve okul atmosferini de bu değerler doğrultusunda düzenlendi.

 

 BEP ya da kaynaştırma öğrencimiz 2022-2023 eğitim öğretim yılında olmasa da ileriki yıllar adına öğretmenlerimiz bu hassas konuda bilinçlendirildi, rehberlik faaliyetleri dahilinde dönem başına "özel eğitim uygulamaları farkındalık sunumu" okul rehberlik öğretmeni tarafından yapıldı.

 

 Teknoloji dünyasındaki gelişmeleri takip etmek, ayak uydurmak, öğrencilerimiz, velilerimiz ve okul çalışanlarımız arasında bilgi paylaşımı, haberleşme ve koordinasyonu güçlendirmek açısından sosyal medya kullanımını önemsiyoruz. Bu düşünceyle, instagram, facebook,twitter gibi mecralarda okulumuza ait aktif hesaplarımız mevcut. bunların yanı sıra etkin bir şekilde kullandığımız internet sitesine de sahibiz. bir sonraki eğitim öğretim dönemi için yapılan etkinliklerden paylaşımlarla daha aktif kullanmayı amaçlıyoruz.