Rehberlik Servisimiz...

31.12.2021 411

31-12-2021

 

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi

AMACIMIZ

              Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan Rehberlik Servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacı ile hareket etmektedir. Okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleriyle;

  • · Öğrencinin problem çözme, karar verme ve uyum sağlaması için gerekli olan bilgi ve becerilerikazanmasını,
  • · Öğrencinin özelliklerini (ilgi, yetenek, istek, kişisel özellikleri gibi) ve gizil güçlerini tanıması, farkında olması ve en üst düzeydegeliştirmesini,
  • · Öğrencinin bireysel özellik ve gizil güçlerini toplumsal platformda değerlendirebilmesini, yaşamını, geleceğini planlamasını, kararlarının sorumluluğunu alabilmesini sağlamaya yönelik uygulamalar yapılmaktadır.

 İLKELERİMİZ

◦      Gizlilik

◦      Gönüllülük

◦      Süreklilik

◦      Kişi haklarına saygı

◦      Güven

◦      Bireyin değerliliği

◦      Bireyin özerkliği

◦      İşbirliği


                                                 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ NE DEĞİLDİR?

 

◦   Bireyin yapamadıklarının onun adına yapmak değildir.

◦   Disiplin, yargılama, ceza verme merkezi değildir.

◦   Rehberlik servisi hastane, doktor değildir.

◦   Problemi ortadan kaldırmaz problemin çözülmesine yardımcı olur.

                          

ÇALIŞMA ALANLARIMIZ

Eğitsel Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar

 -Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması.

-Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, ergenlik vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması.

-Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması.

-Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, sporyapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.

-Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak.

 

Kişisel-Sosyal Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar

 · Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlamave değerlendirme becerisini geliştirmek.

·  Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.

·  Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarını değerlendirmek.

·  Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonal değişimine uyum sağlanmasına destek olmak.

·  İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.

·  İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapılması.

·  Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan "önleyici" tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.

 

Öğrencilerimize;

  • Akademik başarı ve öğrenmeye ilişkin sorunlar
  • Değerler eğitimi
  • Karakter eğitimi
  • Dikkat ve konsantrasyon çalışmaları
  • Oyunterapisi
  • Akran baskısı ve sosyal uyum
  • Anne-baba ve çocuk iletişimi
  • Olumlu davranışlar geliştirme
  • Sınav kaygısı ile başetme
  • Öfke kontrolü ve çatışma çözme becerileri
  • Psikolojik sorunlar
  • Sosyal beceri geliştirme
  • Cinsel eğitim
  • Verimli çalışma yöntemleri
  • Etkili iletişim gibi konularda BİREYSEL REHBERLİK VE GRUP REHBERLİĞİ çalışmaları

 Velilerimize;

  • Bireysel görüşmeler
  • Eğitici seminerler

Öğretmenlerimize;

  • Oryantasyon çalışmaları
  • Eğitici seminerler
  • Öğrenci ile ilgili akademik ve davranışlara yönelik bireysel görüşmeler uygulanır.


Mesleki Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar  

Mesleki rehberlik çalışmaları; bireyin kişisel özelliklerini, tutumlarını, ilgilerini, yeteneklerini, amaç ve sınırlılıklarını tanıyarak bu özellikleri ile meslekler arasında gerçekçi bir ilişki kurmasına yardımcı olmayı amaçlar. Bu doğrultuda, okulumuzda yapılan mesleki rehberlik çalışmaları, 9.sınıftan başlayarak lise mezuniyetine kadar olan süreçte öğrencilerin gelişim dönemlerine göre planlanan bir program çerçevesinde yürütülmektedir. Bu kapsamda uygulanan Akademik Benlik Kavramı Ölçeği sonuçları, öğrencinin mesleki gelişimini takip etmeniz için elinize ulaşacak faaliyetlerin ilkidir. Bu çalışmalar, öğrenci 12. sınıfa gelene kadar elinize ulaşan çalışmaları bir dosyada topladığınızda öğrencimize ait detaylı bir mesleki gelişim dosyası oluşacaktır. Bu bilgi birikimi öğrencimizin üniversiteye yönlendirilmesinde sağlıklı seçimler yapabilme fırsatını ona sunacaktır. 

  • Öğrencilerin Kendilerini Tanımalarına Yönelik Çalışmalar
  • Mesleki Olgunluk Ölçeği
  • Mesleki Yönelim Envanteri
  • Kendini Değerlendirme Envanteri
  • Sistemle İlgili Bilgilendirme Çalışmaları
  • Ders seçimi ve üniversiteye giriş sistemi hakkında bilgi aktarımı
  • Meslek-Üniversite Tanıtımlarına Yönelik Çalışmalar
  • Meslek ve üniversite tanıtım konferansları ve gezileri
  • "Mesleki Tanıtım ve Kariyer Günleri" etkinliği
  • Yazılı ve görsel dokümanlar aracılığıyla üniversite tanıtımları
  • Üniversiteye giriş sınavları sonrası tercih danışmanlığı hizmetleri

   

 

REHBERLİK HİZMETLERİNDEN TAM YARARLANAN BİR ÖĞRENCİDE  BEKLENEN DEĞİŞİMLER

 Gelişen ve değişen dünyada ;

1.Kendini ve içinde bulunduğu durumu doğru algılayan,

2.Kendisi ve çevresiyle barışık,

3.Kişisel değerleri ile toplumsal beklentiler arasında bir denge kurabilen,

4.Yaşadığı toplumun sorumlu bir üyesi olan,

5.Karar verme, sorun çözme, kişiler arası ilişki ve iletişim becerilerine sahip,

6.Kapasite ve yeteneklerini en uygun biçimde geliştiren,

7.Potansiyelini tam olarak kullanan,

8.Başarıyı ve hayat boyu öğrenmeyi amaç edinmiş,

9.Araştıran, sorgulayan, üretken ve mutlu,

10.Kendini gerçekleştiren bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamaktır.

 

REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU

              Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Servisten yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur. Servisten randevu almak hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak içindir.

 

VELİ OLARAK SİZE NASIL ULAŞABİLİRİM? diyorsanız...

 

              Velilerimizin çocukları ile ilgili değişik konularda rehberlik servisi ile işbirliği yapmaları onların gelişimi açısından hayati öneme sahiptir. Yüz yüze görüşme için hafta içi her gün 09.00-15.00 saatleri arasında Rehberlik ve Psikolojik Danışma servisine gelebilirsiniz.